Fort Lauderdale - Krydstogt 2024

Gå til indhold

Fort Lauderdale

31. marts 24 - 5. april 24

Hotel Gallery One Sunrise Boulevard Fort Lauderdale.
Smuk beliggenhed, kanal i baghaven, hvor små som store både sejlede forbi i hobe vis.

Vi fik tjekket ind på skift, lejligheden som Angelika, Carina og Kenni skulle have, var med det samme, vores var først klar et par timer senere.
Tiden blev brugt til at side i haven og nyde udsigten over kanalen, samt få lidt at drikke fra poolbaren.
Da vores lejlighed var klar, gik vi op for at få lidt mindre tøj på.

Vi ville finde et sted hvor vi kunne få noget at spise, det var ikke så nemt, da det jo var påskedag, der er alle åbenbart ude at spise. Men vi fik da plads på en kinesisk restaurant. Her fik vi meget lækkert mad bl.a. sushi.
Efter maden gik vi tilbage til hotellet, hvor vi fik et par drinks, før vi gik til ro.

Mandag

Der skal shoppes, der skulle være et kæmpe center, med mange butikker, en halv times kørsel fra hotellet.
Der blev bestilt en Uber, som kunne kører os til centreret.
Da vi ankom delte vi os op, de unge ville gå rundt for sig selv, så de gamle gik så hen til en butik (billigere end andre), her fik jeg købt 2 par beklæder og vi fik købt et par ting mere. Kirsten og Angelika ville lige se lidt mere, så jeg gik hen for at betale det vi havde købt. Måtte stå i kø i  ca 30 min. Jeg gik ud da jeg havde betalt, havde fået nok af at handle ind.
Kirsten og Angelika kom lidt efter, havde også været i kø.
Vi gik hen til et spise sted, hvor vi fik lidt frokost. Carina og Kenni kom også forbi. De var vist ikke færdig med at handle, men vi besluttede os for at få en Uber tilbage til hotellet.
Om aftenen gik vi igen ud at spise, der var en restaurant, hvor der var optaget i går, men der var plads i dag. Det var udmærket mad vi fik at spise.

Tirsdag

Fra hotellets have, var vandtaxa stop 7, herfra fra tog vi alle en dagtur. Vi sejlede først mod stop 8 og videre til sidste stop 10, hvor turen så gik tilbage. Undervejs blev der fortalt om bygninger og hvem der boede der og hvilken båd de ejede.
Vi sejlede til stop 1, hvor vi stos af. Her var der en The Cheesecake Factory, her spiste vi frokost og cheesecake.
Las Olas boulevard, en gade med mange spisesteder, en gade hvor de dyre biler blev vist frem.
Taxabåden blev taget fra stop 2 og tilbage til hotellet.
Carina og Kenni havde bestilt bord på en restaurant ved taxabåd stop 9. Det var min fødselsdagsgave til mig.
Det blev en hyggelig aften med dejlig mad og vin samt drinks, inden vi tog en Uber hjem til hotellet.

Onsdag

Kirsten, Carina, Kenni og jeg til ud til Sawgrass Recreation Park Everglades Airboat, hvor vi skulle ud og se alligatorer.
Det var en rigtig god oplevelse at sejle/flyve hen over vandet. Bådføreren fandt frem til en enkel alligator, inden vi vende tilbage til landfast jord.
Tilbage til hotellet, hvor der stod afslapning på programmet resten af dagen
Om aftenen tog vi til Las Olas Boulevard med Uper, her fik vi først en drinks, senere lidt Italiensk mad.

Torsdag

Kirsten og Angelika ville ned til stranden, vi andre blev på hotellet og slappede af.
Det var sidste dag før hjemrejse, så der skulle pakkes kufferter.
Vi sluttede af med at spise samme sted, som vi spiste da vi ankom til Fort Lauderdale.

Fredag

Udtjekning kl. 11, solbadning for nogen, skyggebadning for andre.
Bestilling af taxa til kl. 16, som blev til 17.30.
Ankomst til lufthavnen, indtjekning videre til securti som gik uden problemer.
Vi sad vel en lille time inden vi kunne gå til flyet.

Lørdag

Hjem på dansk jord 30 min før tid og hurtig igennem bagage udleveringen.
Vi fik sagt farvel til hinanden og gik hver for sig.
Hjemme ventede Kamilla og Monique med kaffe.